Utbildningsfilm – trafikstörning
januari 27, 2020 Videonyhet
Det är svårt att få helt nöjda kunder vid en trafikstörning, men det går att få mindre missnöjda kunder.
Som Öresundstågs ansikte utåt ska vi vara goda representanter för varumärket. Det innebär att vi alla ska ge samma goda service och kundbemötande varje gång. Det innebär även att kunden ska få samma trevliga bemötande oavsett vilken person från Öresundståg den möter. Det gäller inte bara mellan kund och personal utan också mellan medarbetare.
Vi är alla ambassadörer för varumärket Öresundståg. Många gånger imponeras våra kunder av att tågvärd och lokförare jobbar som ett sammansvetsat team och ger en proffsig kundservice. Och ibland av olika orsaker blir det inte så bra som kunderna förväntat sig. I varje film får du se ett mindre bra exempel som följs av ett föredömligt exempel som tydligt speglar varumärkets personlighet – pålitlig, omtänksam och framåt.
Filmerna är avsedda att användas som diskussionsunderlag och inspiration. De är inspelade av och med ombordpersonal. Ämnena är utvalda från verkliga scenarier.
Har du frågor eller förslag på förbättringar vid trafikstörning så vänd dig till din närmaste chef.